:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
  20°C bezchmurnie

Prezes Słowianki: Będziemy się starali pozyskać inwestora

Biznes, Prezes Słowianki Będziemy starali pozyskać inwestora - zdjęcie, fotografia

Prezes CSI Słowianka, Sławomir Pawłowski oficjalnie potwierdza – decyzją sądu zakład, który od wielu lat współtworzył szczecinecką gałąź gospodarczą przeszedł w stan upadłości. Informowaliśmy o tym wczoraj, 9.08 w artykule „To już koniec szczecineckiej Słowianki? Firma jest w stanie upadłości”

(czytaj: https://szczecinek.com/artykul/to-juz-koniec-szczecineckiej/265115 ).

Co dalej z zakładem i jaki los czeka jego blisko 200-osobową załogę?
- Na pewno będziemy się starali, by pozyskać inwestora dla Słowianki – zapewnia w rozmowie z „Tematem” Sławomir Pawłowski. - Dużą rolę we względzie podejmowania działań odegra syndyk, ponieważ zarząd firmy w momencie ogłoszenia upadłości stracił możliwość jej reprezentowania na zewnątrz. 


- Naszą największą bolączką jest w tej chwili utrata pracy przez wielu ludzi. To obecnie nasz największy problem. Dlatego będziemy starali się pozyskać kogoś, kto będzie w stanie uruchomić produkcję i regulować terminowo swoje zobowiązania – dodaje prezes. 


Jak informowaliśmy, jeszcze w ubiegłym roku nic nie wskazywało na to, że firma cukiernicza ma problemy. Co więcej, jej sztandarowy produkt, „Szczecinecka Krówka” została wpisana na listę produktów tradycyjnych. Mówiło się o tym, że Słowianka miała stawiać na kolejne innowacje, a także poszerzać rynek zbytu. Jakie więc były przyczyny upadku zakładu?
Mówi Sławomir Pawłowski: - Upadłość nastąpiła, ponieważ w tej chwili nie mamy możliwości regulowania bieżących zobowiązań. Przyczyn takiego obrotu rzeczy było sporo. Nie chciałbym w tej chwili tego komentować, powiem jednak, że to nie jest tak, że to była tylko jedna przyczyna. Jedną z najważniejszych była m.in. utrata dużego odbiorcy, z którym podpisaliśmy kontrakt w zeszłym roku.

 

Miejsce zdarzenia mapa Szczecinek


słowianka szczecinek syndyk inwestor upadłość - komentarze opinie

  • Władysław Urbański 2017-08-10 11:40:46

    No to pan prezes odkrył Amerykę."Upadłość nastąpiła, ponieważ w tej chwili nie mamy możliwości regulowania bieżących zobowiązań" Pytanie dlaczego brakuje kasy??? Druga sprawa to zastanawiam się jak można było odbierać wyróżnienie w Mocarzu będąc niewypłacalnym??

  • Władysław Urbański 2017-08-10 11:42:23

    Mam dziwne przeczucie,że inwestor już jest i ... NO CHYBA,ŻE ...??? L(

  • Gość - niezalogowany 2017-08-10 12:06:36

    Fajna fota.Włodarz z fundatorem.

  • Gość - niezalogowany 2017-08-10 12:18:37

    Warunkiem do sprowadzenia inwestora do Slowianki powinno być to, że ŻADEN z obecnych zarządzających nie powinien u niego znalezc pracy. Firmy z takim kapitałem nie padaja w rok, co to za bzdury. Przez kilka lat ja kladli żeby teraz osiagnac to co sie dzieje. A jak zarzad/rada/dyrektor czy kogo tam maja tu zostana i beda dalej pracowac to juz będzie JASNE JAK SŁOŃCE ze się dogadali.

  • gość 2017-08-10 12:43:04

    Zgadzam się z przedmówcą, jeśli góra dyrekcji zostanie w nowym zakładzie to jawnie śmierdzi przekrętem.

  • gość 2017-08-10 12:44:20

    Klaster Meblowy i cała otoczka wokół fabryki 'Smród" Gdzie jest 1000 miejsc pracy w naszym mieście ?? Gdzie ?? Prędzej padniemy od tego smrodu z fabryki "Smród" , niż doczekamy się w naszym mieście realnych - prawdziwych miejsc pracy !

  • Erin Brockovich 2017-08-10 12:46:00

    Pan Prezes powiedział: "Jedną z najważniejszych była m.in. utrata dużego odbiorcy, z którym podpisaliśmy kontrakt w zeszłym roku." Panie Prezesie, za zerwanie kontraktu może Pan naliczyć kary umowne, no chyba, że Pan podpisał kontrakt bez takich kar, ale nawet idiota by tego nie zrobił, a poza tym jeżeli odpadł jeden odbiorca, to szuka się innych. To właśnie za to bierze Pan ciężkie pieniądze. Poza tym "mocarzu", po co było budować nowe obiekty, skoro nie było Was na to stać?

  • Gość - niezalogowany 2017-08-10 12:50:08

    To może niech prasa zapyta prezesa kto zerwał kontrakt??

  • Gość - niezalogowany 2017-08-10 13:03:13

    Tylko czy sa w Szczecinku tacy dociekliwi dziennikarze? może to dobry pomysł takie śledztwo dziennikarskie?

  • Gość - niezalogowany 2017-08-10 13:08:34

    Mocarz Gospodarczy w powiecie??? Starosto czas na zmiany,pana i ekipy!!!

  • gość 2017-08-10 13:24:47

    na jakiej podstawie pisaliscie że "w ubiegłym roku nic nie wskazywało na to, że firma cukiernicza ma problemy"? haha ! brawo Wy! za rzetelność

  • gość 2017-08-10 14:17:54

    ja tam sie nieznam ale slyszalem rozmowe w pociagu ze zakupiono wiele nowych aut wybieralo sie najdrozszych dostawcow miedzy innymi opakowan i ktos chce przejac zaklada a do bankructwa specjalnie doprowadzil :}

  • gość 2017-08-10 14:24:05

    Najpierw załatwili Elmilk, a teraz Słowianke. Czemu prokuratura nie zajeła sie tym monopolista co zabił konkurencję w postaci likwidacji Elmilku ?

  • Gość - niezalogowany 2017-08-10 15:13:05

    Nic nie dzieje się bez przyczyny, może,, ktoś,, wziął w łapę, żeby taki stan rzeczy miał miejsce , a ten kto przejmie firmę to ten kto w łapę dawał... Czyli zapewne zachodni kapitał..w tym kraju wszystko co Polskie upada a obce rośnie w siłę, taka jest smutna prawda.

  • Gość - niezalogowany 2017-08-10 15:15:41

    To jest sprawa dla prokuratura i CBA.

  • gość 2017-08-10 15:26:09

    Podejrzewam, że "Szczecinecki Blaszak" rozszerza się o "Szczecineckie Krówki". Czyli wiadomo co z CSI.

  • Gość - niezalogowany 2017-08-10 15:57:05

    Dla prokuratora co nabył działeczkę od... Niewolnicy tego Mocarza ją zagospodarowywali, a następnie umarzał sprawy k... A może sędzia tańcząc przed małolatami bez... ? Z tym w wymiarem niesprawiedliwości to możemy sobie pokomentować, ot co.

  • gość 2017-08-10 16:36:34

    Przecież jak prokurator się za to weżmie to część osadzonych w AS w szczecinku trzeba bedzie przetransportowac do czarnego, bo miejsc braknie :)

  • gość 2017-08-10 16:36:54

    " Zarząd firmy w momencie ogłoszenia upadłości stracił możliwość jej reprezentowania na zewnątrz". Mocarz i fachowiec z tego pana prezesa :)))) On nie kuma co to upadłość:)) I ktoś taki kierował podmiotem gospodarczym. Nic dziwnego, że to padło. Przerosło go to prezesowanie. Kto go tam wsadził?

  • gość 2017-08-10 17:03:10

    Ta szkoda ,że pracownikom wypłaty nie regulują i każą być pod telefonem ze stwierdzeniem,że za miesiąc postojowy też będą wypłacane pieniądze. szkoda tylko,że nie uregulowali miesiąca przepracowanego. Pewnie tego problemu nie ma Pan prezes,dla niego wypłata na pewno się znalazła!!! zwykłe pierdo**** z jego strony nic więcej i wciskanie ludzie kitu niestety to już nie pomoże, nikt się na to nie nabierze sprawa nadaje się dla Uwagi albo sprawy dla reportera może oni by zrobili chociaż porządek i przeprowadzili swoje śledztwo!

  • Gość - niezalogowany 2017-08-10 17:42:02

    Fajne zdjęcie. Chłopcy z ferajny.

  • Gość - niezalogowany 2017-08-10 18:22:35

    Jak się na czymś nie znasz to się nie bierz za to a teraz rodziny płaczą ale na pewno nie twoja prezesie bo nachapales się piniędzy , wycieczek dobie narobiłeś bak koszt firmy i wyjdziesz zbiegi cało i nawet sumienie nie będzie cię dręczyć bo go nie masz

  • gość 2017-08-10 18:33:42

    Coroczne wybieranie mocarza to zwykły cyrk dla promowania Pana starosty i jego ekipy ale nawet tego cyrku nie umieli dobrze zrobić i znależć kogoś kto wytrzymał choćby dwa lata..Kompromitacja całego kierownictwa powiatu.

  • gość 2017-08-10 18:59:24

    Ten Starosta to mocarz:)))

  • gość 2017-08-10 18:59:42

    eto uzhe piździec, a piźdiec nie leczytsa! Wsio pan Lis !

  • Gość - niezalogowany 2017-08-10 20:52:51

    Od lat brali kasę. Pani kadrowa załatwiła sobie grupe, zdrowa baba tylko po to aby kase brać - ponad 15 tys na sprzet ułatwiający życie. Kierownik produkcji tak samo zdrowy a dostał grupę, nawet znaczek inwalidzki. Biega po górach po 20 km, sam sie chwalił, zdjęcia pokazywał. Nic z inwalidztwem nie ma wspólnego. Nie wspomnę ile dobrych fachowców przez niego sie zwolniło, ludzi miał za nic. W tym roku było kilka tirów odpadów, które za grosze poszły do gorzelni bo nie umiał się z ludzmi dogadać. Ostatnio dostał zwolnienie od psychiatry - to tez przekręt; a jak przyszła kolejka dla prawdziwych inwalidów którzy naprawdę potrzebowali sprzętu to zaproponowali grosze. Pani kadrowa brała dodatek 1500 zł za to, że była przewodniczącą rady, a niektórzy inwalidzi nie mieli nawet takiej pensji. Jeszcze dużo takich faktów mogę napisać. Od lat wciskano inwalidom bzdury i zapewniali, że to zgodne z prawem. Nie wspominając ile imprez elita zorganizowała na koszt Słowianki.

  • Gość - niezalogowany 2017-08-10 21:34:57

    To bardzo smutne. Jak tak można. Nowy zaklad ruszył kilka miesięcy temu. 60 lat i wspaniała historia. Dramat tysiecy ludzi. Bo przecież rodziny dzieci tracą wszystko. Za chwilę mieszkania bo na rachunki nie będzie. Nie można bogacić się na krzywdzie innych Syndyk tak ale na rezydencji Pana Prezesa. Jak się żyje Panie Prezesie? Karma wraca. Tyle nieszczęść.......

  • gość 2017-08-10 21:39:52

    Szanowni przedmówcy chyba nie myślicie że po tych komentarzach szczecinecka prokuratura sam z siebie podejmie działania.... Skoro macie dowody na nieprawidłowości w firmie, działanie na jej szkodę przez zarząd, radę nadzorczą i doprowadzenie do upałości, to zawiadomcie o tym właściwe służby tj. CBA, ABW.

  • gość 2017-08-10 22:09:53

    Panie Burmistrzu....w związku z kolejną utratą miejsc pracy w kierowanym przez Pana mieście, czekamy z utęsknieniem na kolejny pakiet Pana rad życiowych z cyklu: " By żyło się lepiej - WSZYTSKIM", czyli drugą już część bestsllerowych opoweści taty muminka: "Nie jesteście sami". POlecam: http://iszczecinek.pl/artykuly/opinie/jerzy-hardie-douglas-nie-jestescie-sami Ps. Pracy może nie będzie, ale chociaż człowiek popatrzy na gwiazdy w obserwatorium...DZIĘKUJEMY :-)

  • Gość - niezalogowany 2017-08-10 23:32:37

    Przedmówca ma rację. Pracownicy Slowianki, nie zostawcie tego tak!

  • Buba - niezalogowany 2017-08-11 01:11:18

    Podobno koncert na zakończenie wakacji odwołany no to 2 miliony zaoszczędzone. Niech kudłaty dorzuci do ratowania miejsc pracy.

  • gość 2017-08-11 07:23:19

    Teraz kto zarobi na upadłości słowianki? Przypomina mi się "wyprowadzenie PKS-u" z centrum który miał zarobić na sprzedanych nieruchomościach...Słowianka pada, a ktoś już ostrzy sobie zęby na nieruchomości w centrum miasta zapewne i po to był wstawiony nowy prezes aby do tego doprowadzić. Nie oszukujmy się - firma która istnieje 60 lat na rynku ogłasza upadłość bo ktoś odwołał jeden kontrakt-to skoro taki kontrakt podpisał prezesik to niech teraz ponosi za to odpowiedzialność-na taczkę i za bramę cwaniaka przed kamerami...

  • gość 2017-08-11 07:23:58

    Jak wiele osób ograniczonych umysłowo albo chorych z nienawiści jest to widać po wpisach. Tylko debil może winić burmistrza i władze miasta za upadlość firmy ktora w żaden sposób nie była powiazana z miastem. Starostwo natomiast wykazało się całkowitym brakiem rozeznania i potwierdziło tylko jakim cyrkiem są coroczne wybory mocarza i ile one są warte.

  • gość 2017-08-11 07:26:04

    Już tak jest w tym naszym kraju, że góra kotki spadają na cztery łapki, a myszki uciekają do norki. Wysokie stanowiska lubią nadużywać władzy. Ich kontakty i częste powiązania ze światkiem prawniczym skutecznie potrafią zniechęcić ludzi do reakcji. Czytając komentarze, tych którzy wydaje się są bardziej w temacie wnioskuję, że wszyscy o wszystkim wiedzieli, ale nikt nie reagował. Bo tak już jest, że my Polacy (a może gatunek ludzki), nie potrafimy się trzymać razem i przyjmujemy to co nam los niesie ze spuszczoną głową. O ile wiem, Słowianka to spółdzielnia pracownicza. Więc czy nie jest tak, że to sami pracownicy wybierają sobie władze w takiej firmie?? Skoro wszyscy widzieli, że dzieje się źle to można było chyba zwołać walne zgromadzenie członków i prezesa pogonić. Ale jak to zwykle bywa, myszki mają zbyt słaby głos żeby przekrzyczeć kotka. Pozdrawiam I pamiętajcie - w grupie siła.

  • gość 2017-08-11 08:42:51

    T stało się ...... syndyk już wszedł do zakładu. Wszystkim którzy marzyli o takim końcu firmy i wieścili jej taki los, sumienie nie powinno dać spokoju do ich końca. Założyciele firmy (inwalidzi którzy w jeszcze gorszych czasach powojennych zbudowali ją na gruzach) teraz zapewne się przewracają w grobach - pozostaje zapalić (i) x 63 (po jednej za każdy rok istnienia firmy SŁOWIANKA.

  • gość 2017-08-11 10:26:24

    A zdziwienie teraz ? trzeba było pracować a nie ciągle chodzić na zwolnienia lekarskie, tam na wszystkich pracowali tylko wydajnie zdrowi ludzie, bo tzw. członkowie to święte krowy, którym się wydawało, że wszystko im się należy za darmo - błąd to taki że optymiści myśleli, że jak wybudują nowy zakład to się poprawi mentalość tych inwalidów i się przeliczyli a przecież wszyscy byli za budową chyba że się mylę

  • Polak - niezalogowany 2017-08-11 10:28:13

    P.BURMISTRZU DLACZEGO POMAGA PAN AUSTRIACKIEJ FIRMIE KLASTER MEBLOWY. TAM ŁADUJE PAN KASĘ, JAKIE MA PAN Z TEGO PROFITY.NIE POMAGA PAN POLSKIEJ FIRMIE GDZIE ZATRUDNIENIE MAJĄ INWALIDZI.WSTYD JAKO LEKARZ POWINIEN PAN BYĆ WRAŻLIWY,NIESTETY TEGO PANU BRAKUJE. DBA PAN O INTERES ZAGRANICZNEGO INWESTORA.

  • gość 2017-08-11 10:29:34

    i proszę nie mówić o manipalacji chorymi ludżmi, bo oni mają więcej cwaniactwa w sobie, niż nie jeden zdrowy, taka oto prawda o ludziach z CS

  • gość 2017-08-11 10:55:08

    już zapomnieli jak wyposażali sobie mieszkania i kupowalinawet samochody dla niepeł. + zwroty za leki a o turnusach darmowych nie wspomnę, to było dobrze? byli rozpuszczeni jak" dziadoskie bicze" a jak trzeba było przykręcić śrubkę, zakasać rękawy to nie było chętnych !!!!!!!!!!!na pół miasta się wychwali jak im dobrze - nawet sam im zazdrościłem, bo tyrałem po 12 godz w pr firmie i nie miałem tak w mieszkaniu jak niejeden z nich a o wakacjach niewspomnię, a wirzcie mi znam wielu, ktorzy jeszcze nawet mieszkania dostali na nowym osiedlu - dalszy komentarz zbędny Tylko pytanie czemu nikt nie protestował przeciw nowej inwestycji, no dlaczego? to jest pytanie na które trzeba sobie odpowiedzieć, bo winnych najlepiej już wskazać a użalać się nad "biednymi"pracownikami, bo pracę stracili/żal mi oczywiście , ale bez przesady/ jedna wpólna nierozsądna decyzja przekreśliła 63 lata - pewnie że żal, to jakaś historia tego miasta!!!!uwielbiam krówki będzie mi ich brakowało.

  • gość 2017-08-11 11:08:44

    Dajcie już spokój prezesowi - jednoosobowo zahipnotyzował 200 osób -? - gratuluję!!!!!! Brawo Wy!!!!

  • gość 2017-08-11 11:29:04

    to wszystko co opisujecie to czysty dramat

  • Widz - niezalogowany 2017-08-11 13:50:52

    Nie tylko prezes (przy pomoca dyrektora) ale cały zarząd i ta nieudolna rada. Tak porobili ze w koncu uwalili. Oklaski. Kurtyna.

  • gość 2017-08-11 16:12:55

    Starosta i jego Porozumienie Samorządowe to tylko makaron na uszy umieją ludzia nawijać.Mocarza niech sobie Lis w buty wsadzi będzie wyższy. Jeszcze niech w przyszłym roku da Mocarza dla PKS-u i Szpilala w Szczecinku a na końcu sam dla siebie i idzie do Barwic na burmistrza

  • Gość Iza - niezalogowany 2017-08-11 17:28:04

    W związku z cała sytuacją proponuję aby związki zawodowe złożyły pismo do syndyka w sprawia całkowitego odsunięcia prezesa i zarządu od wszystkich kontaktów nawet od pokazywania firmy przyszłym inwestorom tak jak to miało miejsce dzisiaj syndyk wykechL a do firmy przyjeżdzają potencjalni inwestorzy i oprowadza i ten Sam prezes który doprowadził do upadłości firmy . Raczej nie chce dobra dla ogółu tylko dla siebie

  • gość 2017-08-11 17:34:02

    Zarząd i rada powinni odpowiedzieć za to ,że doprowadzili taką dużą firmę która istniała 63 lata do upadłości ! Biedni pracownicy którzy pracowali na produkcji i wierzyli górze a góra nawet nie miała odwagi przyjść oraz powiadomić pracowników ,że ogłosili upadłość ! TERAZ SYNDYK POWINIEN PRACOWAĆ Z PRACOWNIAMI Z PRODUKCJI A NIE Z BIUREM !!!

  • gość 2017-08-11 17:49:50

    Gość Iza. Tak ma Pani racje ale nie tylko prezes jest tu winien bo myślę też że cały zarząd i , i rada bo w końcu byli przedstawicielami ludzi i nie tylko członków aby dbali o dobro firmy a nie o swoje stołki ! Mam też nadzieje ,że Syndyk ( tak jak gość napisał wyżej ,że będzie współpracował z ludźmi z produkcji a nie z biurem ! "Słowiankowe biuro " może pora się pakować ?!

  • gość 2017-08-11 18:29:13

    Kilka uwag wyjaśniających: postępowanie upadłościowe ma dwie opcje: likwidacyjną lub układową. Lokalne media są tak cienkie, że żadne nie podało jaką konkretnie upadłość likwidacyjną czy układową orzeczono. Można się jedynie domyślać, że likwidacyjną, skoro nie słychać by Słowianka dogadała się z wierzycielami i zawarła z nimi układ. Głównym celem postępowania upadłościowego jest jak największe równomierne zaspokojenie wierzycieli i likwidacja pozostałego w Słowiance majątku, czyli jego rozsprzedanie i przekazanie uzyskanych z tego pieniędzy wierzycielom Słowianki . Syndyk ma zadanie zabezpieczyć cały majątek Słowianki i go upłynnić, Syndyk nie może niczego zakazać zarządowi ani nikogo odsuwać.Jego rola to objęcie całego majątku Słowianki i jego zbycie. W pierwszej kolejności będą zaspokajani Urząd Skarbowy, ZUS i pracownicy odnośnie zaległych wynagrodzeń. Jeśli dla pracowników nie starczy pieniędzy z majątku Słowianki na zaległe wynagrodzenia bez paniki otrzymacie je ze specjalnej instytucji państwowej - Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. Oczywiście pod warunkiem, że postanowienie Sądu Rejonowego o ogłoszeniu upadłości Słowianki się uprawomocni, czyli nie zostanie zaskarżone do Sądu Okręgowego w Koszalinie, bo na razie postanowienie Sądu jest nieprawomocne.

  • gość 2017-08-11 18:51:06

    Ja uważam ,że nie produkcja i panie sprzątające są winni tylko " góra " ( biuro a dokładnie ludzie którzy nimi zarządzali jak zarząd i rada ) ! Może też ludzie " przełożeni pracowników " są winni ale nie produkcja ! Jeśli jest syndyk to najpierw zrobić porządek w stawkach biurowych i sprawdzić czy rada pracuje charytatywnie ( bez dodatkowych wynagrodzeń ) ! Czy prezes ma służbowy samochód a jeśli tak to dlaczego nim jeździ ?! Zgadzam się z pozostałymi gośćmi ,że Syndyk powinien pracować z pracownikami z produkcji !

  • Gość - niezalogowany 2017-08-11 19:02:38

    Zgadzam się dokładnie z przedmówcą. Zarząd złożył wniosek do sądu o upadłość likwidacyjną a nie ugodową, czyli reasumując nie ma Słowianki i nie łudźcie się ludzie że wrócicie do pracy nie ma szans. Ile by trzeba teraz wyprodukować aby spłacić zaległe ZUS y etc. Trzeba było o tym pomyśleć dużo wcześniej jak dla prezesa Pałki nie udzieliliście absolutorium gdzie wygenerował zyski i bez kredytów tak mu się odwdzięczyliście. A teraz co rozpacz was ogarnia? Brak słów nawet nie jest mi was żal.Karma wraca

  • Gość - niezalogowany 2017-08-11 19:03:24

    Zgadzam się dokładnie z przedmówcą. Zarząd złożył wniosek do sądu o upadłość likwidacyjną a nie ugodową, czyli reasumując nie ma Słowianki i nie łudźcie się ludzie że wrócicie do pracy nie ma szans. Ile by trzeba teraz wyprodukować aby spłacić zaległe ZUS y etc. Trzeba było o tym pomyśleć dużo wcześniej jak dla prezesa Pałki nie udzieliliście absolutorium gdzie wygenerował zyski i bez kredytów tak mu się odwdzięczyliście. A teraz co rozpacz was ogarnia? Brak słów nawet nie jest mi was żal.Karma wraca

  • gość 2017-08-11 19:22:26

    Gościu zadaniem ustawowym syndyka jest zabezpieczenie majątku Słowianki i jego sprzedaż a z uzyskanych stąd pieniędzy oddanie długów wierzycielom Słowianki. Słowianka może z rok, półtora może jeszcze pociągnie, ale to będzie czas związany z wyprzedażą przez syndyka majątku Słowianki, znalezieniu kupców na maszyny i nieruchomości, wypowiedzeniu pracownikom umów o pracę. Taki jest cel ustawowy postępowania upadłościowego Nie łudź się, to będzie gaszenie światła. Syndyk nie jest od ratowania firmy, ale od pilnowania, żeby wierzyciele odzyskali w miarę w równomiernych częściach swoje pieniądze od Słowianki, która im zalega.i

  • Gość - niezalogowany 2017-08-11 19:25:38

    Zarząd i Rada pytanie która rada, czy ta do której wszedł nijaki D.Kolbusz? Wszystko wiedzący a nawet statutu nie zna? , ale najwięcej ma do powiedzenia. To on przez całą swoją kadencję na wszystko pozwalał prezesowi , podpisywał wszystko co chciał, wycieczki do Chin, Abudabi etc. A kto jak nie pan Darek pozwolił aby ponad rok czasu była cisza na budowie. Panie Darku czy nie tak? To pan pozwolił na przyjęcie kolesia prezesa niejakiego Franczuk a na dyrektora . Proszę uderzyć się w piersi. Najwięcej jeśli chodzi o radę to Pan powinien mieć na sumieniu.

  • Gość - niezalogowany 2017-08-11 19:34:57

    Rada rada rada. Pytanie która ? A nijaki pan D. Kolbusz to co? Wszechwiedzący wszystko ale statutu nie w ząb nie zna nic. A kto pozwolił na wycieczki prezesowi do Chin, Abudabi etc. No Kto? Ano pan Kolbusz, kto pozwolił na przyjęcie do pracy kolesia prezesa niejakiego Franczuk a no kto? Pan Kolbusz. A kto pozwolił aby wiatr chulał przez półtora roku na budowie i nic no kto? Ano pan Kolbusz . Tyle samo temacie.

  • gość 2017-08-11 19:50:28

    Podpowiem: można było wcześniej wystąpić do sądu o przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego, albo chociaż dogadać się z wierzycielami i zawrzeć układ, wtedy gdyby sąd ogłosił upadłość układową syndyk pilnowałby układu i może jeszcze uratowano by Słowiankę. Skoro władze Słowianki nic nie zrobiły i wystąpiły o upadłość likwidacyjną i sąd ogłosił upadłość likwidacyjną to już pozamiatane Syndyk ma za zadanie sprzedaż majątku Słowianki. Chyba, że się w Słowiance szybko ogarniecie zaskarżycie postanowienie Sądu Rejonowego o upadłości likwidacyjnej i dogadacie się z wierzycielami i zawrzecie układ z wierzycielami i przed Sądem Okręgowym przedstawicie ten układ. Ale to chyba nie z waszymi obecnymi władzami :)) Mocarzami:))) Pusty śmiech mnie ogarnia:))) Zarżnąć fabrykę z tradycjami:)))

  • Gość - niezalogowany 2017-08-11 20:58:32

    Prezes który się nawet wypowiedzieć nie potrafi ,a co tu mówić o zarządzaniu firmą.

  • gość 2017-08-11 21:35:11

    Jeśli zarząd i rada składa się z pracowników biurowych to nigdy nie będzie dbał o szarego pracownika tylko o swój i kolesiostwo z biura ! Uważam ,że jeśli jest ktoś bez winy zarządzającego z tych dwóch czy trzech kadencji do rady to " ukłon wielki " ! Brawo dla tego pracownika ,który był przeciwny wszystkiemu co było złe dla firmy ! Sądzę tak szczerze ,że może był jeden albo dwóch a ja się pytam gdzie reszta rady była ??? Brała pod stołem Ty mi a ja Tobie ??? Może , się pracownikom uda podnieść się z takiego doła i trzymam kciuki za nich ale , ale rada i zarząd powinna być NOWA i nie z biura lecz z pracowników którzy wiedzą ile kosztuję chleb i jak ciężko przeżyć za najniższą krajową pensji przez cały rok !!! Trzymam kciuki za pracowników i pamiętajcie o jednym ,że w kupie siła !!! Nie zapomnijcie o tym !

  • Gość - niezalogowany 2017-08-11 22:02:02

    Jedyna metoda to zebrać wszystkich pracowników i zablokować drogę nr 11. może wtedy zobaczą was niezależni dziennikarze, którzy wyjawia prawdę. Syndyk ze Szczecinka, potencjalny kupiec ze Szczecinka, władze milczą, urząd pracy milczy _PODEJRZANA SPRAWA.

  • gość 2017-08-11 23:00:25

    Radni (bezradni) zróbcie sobie rachunek sumienia od walnego w ubiegłym roku. Od tego już czasu zarząd tak na poważnie prowadził firmę na ścieżkę upadłości zachowując jedynie pozory że jeszcze coś się jednak dzieje i może będzie lepiej. Nawet strategiczny partner tutaj niewiele by pomógł skoro od samego początku popełniono szereg błędów w uzgodnieniach w kontrakcie i potem nie wiele się też zrobiło by jednak doprowadzić mimo wszystko do porozumienia i dalszej współpracy. Niestety jeżeli ktoś już od dawna miał zakodowany taki plan i swoich doradców, to załoga tu nie wiele mogła zdziałać. Należało tylko wyłapać odpowiedni moment by temu zaradzić, no ale radni woleli żyć w ułudzie jaką im rozsiewał zarząd że wszystko jest pod kontrolą, a kreatywna księgowość nas uratuje. :( Skończyło się więc tak, że zarząd nikogo się nawet nie pytał ani radnych, czy też członków firmy tylko sam rozpoczął tą procedurę.

  • gość 2017-08-12 07:20:52

    DO Syndyka: proszę wystawić notę obciążeniową dla Pawłowskiego na ponad 100 tys. zł ; tytułem uzupełnienia udziałów członkowskich

  • gość 2017-08-12 07:28:47

    Kompromitacja Starosty za całkowity brak rozeznania w organizowanym i na pewno kosztownym spsektaklu zwanym mocarzem roku. Może zmienić nazwe na słabeusz roku.

  • gość 2017-08-12 08:56:11

    Zrobić redukcję w biurze i zatrudnić Panią przewodniczącą rady do sprzątania hali produkcyjnej a zarząd na placowych ( z obniżeniem oczywiście wynagrodzenia ) aby posmakowali jak się pracuję za najniższą krajową z dopłatą ! Ktoś z gości napisał aby Syndyk współpracował z produkcją i uważam , że jest to znakomity pomysł ale bez kierowników i brygadzistów bo też dużo złego na pewno zrobili aby zaszkodzić całej firmie ! Z doświadczenia wiem , że człowiekiem trzeba być zawsze bo na stanowisku się tylko bywa ! Wiem , bo sam taki byłem dla ludzi z produkcji aż usiadłem niżej to w tedy zrozumiałem co ja złego zrobiłem ! Powodzenia ,życzę wszystkim pracownikom ale nie z rady i z zarządu !

  • gość 2017-08-12 13:06:06

    Ot się przedmówca popisał. Dwie sisters z ptasim móżdżkiem zrobiły zebranie i powołały na prezesa pana Mellera, który będąc w radzie w 2008 roku był sam bez pozostałych członków rady , był delegowanym z rady do zarządu i też oczywiście był sam, I jak to mówi wszystko sam , wszystkie wyniki on sam niczym Zosia samosia. Prawdziwy geniusz, tylko zapomniał, że sam to se może, ale w nosie podłubać. Do meritum , te dwie sisters ( jedna z nich przewodnicząca związków ) aż żal na nią patrzeć a zrozumieć to już wyższa szkoła jazdy. Syndyk mówi, że Firmy nie ma a one powołują prezesa w osobie p. Mellera bo mają do niego zaufanie. To załóżcie sobie Firmę i powołajcie na prezesa pana Mellera , ale nie w Słowiance bo jej nie ma DOTARŁO ? A Pan panie Marku to czy czasami pan nie był w radzie kiedy wybierano prezesa Pawłowskiego ?, kiedy odwoływano panią Krotkiewicz?, , a czy nie był pan w radzie z p. Kolbuszem? , gdzie wtedy pan był nie słyszałem,aby pan krzyczał na walnym zgromadzeniu, że po 2010 roku wyniki szły na łeb w dół , gdzie wtedy pan był no gdzie? Zawsze panu przy zarządzie głowa jak u pieska z góry na dól się kiwała ? Teraz , ta panu powiem syndyk nie jest od zatrudniania tylko od upłynnienia firmy, a jak przyjdzie inwestor to się dowie o panu i o Kolbuszu jakie z was były pieski. Pozdrawiam

  • gość 2017-08-12 14:13:11

    Pan Starosta się kompromituje na każdym kroku, wszędzie zatrudnia w spółkach nieudolnych "działaczy" z Porozumienia Samorządowego zwanego Nieporozumieniem. PKS klapa a w zarządzie ludzie z Nieporozumienia, spółki zależne od starosty - ludzie z nieporozumienia. Tam gdzie Lis swoich ustawi na stołeczkach tak klapa murowana. Dobrze ze wybory w przyszłym roku to pójdą na szczaw

  • gość 2017-08-12 15:03:17

    Sądząc po obszernym zakresie informacji na bieżąco,zakładam ,że autor tekstu j/w , jest pracownikiem a raczej szkodnikiem Jako długoletni pracownik nie podzielam zdania gościa zapewne podającego się za mężczyznę .Znam te siostry -zawsze uśmiechnięte,pomocne ,podobające się mężczyznom.komunikatywne ,walczące i dochodzące swoich i pozostałych praw .Jeśli chodzi o dwóch wymienionych panów ,w przeciwieństwie do Ciebie kimkolwiek jesteś ,nie są hipokrytami i pijawkami jak Ty.Zawsze pomocni i uśmiechnięci ,a że spokojni to nie znaczy ,że można o nich pisać bzdury i obrażać .Gdzie byłęś lub byłaś ,,kiedy źle się działo w Słowiance ,bo tez jesteś jeszcze jej częścią ?. Nie masz odwagi powiedzieć im prosto w oczy bo jesteś tchórzem.Tacy jak ty i Tobie podobne szczury uciekają na wcześniejsze emerytury,zwolnienia lekarskie i lub wyjeżdżają do większych miast aby uniknąć kary.To ty masz ptasi móżdżek.Dzięki siostry i Marku !Tak trzymajcie .Jesteśmy z Wami.Pozdrawiam

  • gość 2017-08-12 15:22:07

    Może te dwie panie ( sisters jak ktoś napisał wyżej ) to mają więcej rozumu niż te osoby które się podały walce ! Jeśli jesteście siostrami i razem pracujecie i walczycie o tą firmę to dziewczyny muszę przyznać ,że jestem z was dumna . Takich więcej ludzi tam potrzeba i sądzę ,że jest kilka osób lub kilkadziesiąt osób którzy się nie podają są z wami . Jestem osobą obcą dla was ale chciałabym wam podać rękę ( może się kiedyś spotkamy ) bo w Emiku tego brakowało wśród pracowników i zbyt szybko się poddaliśmy . Trzymam kciuki za was , za wasze zgranie i waleczne walczenie o firmę .

  • gość 2017-08-12 15:26:16

    Jeszcze jedno chciałbym dodać ,gdyż ominąłem kwestię istotną.Otóż gościu nie nazywaj nikogo pieskiem p.Kolbusza i p.Mellera bo oni nie rozgrabili i nie rozkradli firmy .Przez wasze machlojki takie jak: dla osób z orzeczeniem (umiarkowanym ciężko chorym )w biurze była pula kasy na dodatkowy sprzęt, większa pula na turnusy rehabilitacyjne, dawanie po cichu większą kwotę IPR-ów ,dlatego dla fizycznych zabrakło pieniędzy.To te- jak pisałeś /łaś siostry z pozostałymi pracownikami zmusili Zarządzających do ustalenia kwoty IPR na 6000 zł dla wszystkich.Mam nadzieję ,że od winnych wyciągną w końcu konsekwencje...Szczury i pasożyty -nadszedł czas zapłaty.Pozdrawiam.

  • gość 2017-08-12 18:01:20

    Ludzie jak czytam te wasze wpisy to włos się na głowie jeży. Dajcie spokój nie obrażajcie się wzajemnie bo to nie pomoże ani wam ani firmie. Jak poczyta te wasze konwersacje potencjalny inwestor to nikt z Was nie zostanie zatrudniony( czego wam nie życzę ). Każdy z Was niech przemyśli co było w firmie dobrze co nie ( niech to będzie dla was nauczką ). Myślę, że zapewne macie mocne dowody na radę i zarząd zgłoście to do odpowiednich służb.

  • gość 2017-08-12 22:26:01

    Popatrzyłem na buźke tego "syndyka". Posłuchałem jego słownej "lotnosci i stąd pytanie. Wiekszego buraka "cukrowego" juz w tym miasteczku nie ma?

  • gość 2017-08-13 17:23:10

    Do komenatrza wyzej "Każdy z Was niech przemyśli co było w firmie dobrze co nie ( niech to będzie dla was nauczką )" mysle ze to jest i bylo zadanie kadry kierowniczej a nie pracownikow fizycznych. Cos albo nie gralo w firmie albo niewlasciwa osoba bez kompetencji zarzadzala firma. Najpierw bym sie zastanowila od kiedy cos szlo nie tak, kto wtedy czym sie zajmowal i jakie decyzje padly. No coz byc moze to bylo zamierzone aby jakis "inwestor" przejal spolke za grosze lub byl udzialowcem z wiekszym udzialem.

  • gość 2017-08-13 17:54:00

    Członek spółdzielni uczestniczy w pokrywaniu jej strat do wysokości ZADEKLAROWANYCH udziałów i to jest temat do przemyślenia. Zanim przyjdzie ktoś i się upomni.

  • Gość - niezalogowany 2017-08-14 15:06:37

    Najlepszy będzie inwestor z Kataru,panie prezesie !

  • Gość - niezalogowany 2017-08-14 16:40:22

    Jest 14, a wyplaty niedostala wciaz sporo czesc zalogi, gdzie w umowach jes, ze do 10 kazdego miesiaca. Jak ludzie maja oplacic rachunki? Zaplacic raty kredytow?

  • gość 2017-08-15 19:56:03

    Musiało się to stać aby pracownicy nie dostali wypłaty aby przejrzeli na oczy co się działo koło nosa współwłaścicieli takiej firmy znosząca złote jajka przez dobrych parę lat dla niektórych członków ?! Nie żal mi nie których pracowników bo powinni się obudzić kila lat wcześniej a nie teraz płakać i pisać ,że nie dostali wynagrodzenia ale teraz widać ile kto zarabiał bo nie dostali Ci ,którzy mieli więcej od pozostałych pracowników !

  • gość 2017-08-15 21:36:01

    Kilkadziesiąt lat temu jak pracowała moja babcia i mama mówiły ,że biuro mniej zarabiało niż pracownicy z produkcji dlatego też biuro aby dorobić i dorównać do wynagrodzenia produkcji to w soboty i nie tylko bo po godzinach pracowali na produkcji aby była większa pensja . Teraz co tu czytam wywnioskuje ,że biuro dużo ,dużo więcej zarabia niż szary pracownik . Wiadomo,że biuro jest ważne dla firmy ale fizyczni ludzie są bardziej ważniejsi bo muszą ustawić maszyny i wyprodukować ten towar aby można było je sprzedać . Straszne czasy nastały dla tej firmy i jak miało być dobrze ?!

Dodajesz jako: Zaloguj się

Ostatnie video - filmy na temat szczecinek.com