:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
  10°C słabe opady deszczu

To była trzydniowa wycieczka po Polsce

„Jak przygoda to tylko w Warszawie, w Warszawie…” Przytoczone słowa starej piosenki o Warszawie przyświecały celowi naszej wycieczki, tyle tylko, że my postanowiliśmy zmienić termin z maja na listopad i tak rozpoczęła się jesienna przygoda z Warszawą - opisuje Danuta Soroka z Zespołu Szkół im. Oskara Langego w Białym Borze.

W listopadzie b.r. wspólnie uczniowie  i opiekunowie z Zespołu Szkół im. Oskara Langego w Białym Borze udali się na trzydniową  wycieczkę do stolicy Polski. Grupa liczyła  45 osób. Była to kolejna, bo już trzecia wyprawa z serii edukacyjno – krajoznawczej, w której nasza szkolna społeczność miała okazję uczestniczyć.

Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od wizyty na  Cmentarzu Powązkowskim, następnie udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego. Po pouczającej i wzruszającej lekcji historii, spacerowaliśmy słynną ulicą Wiejską. Tam wraz z przewodnikiem  rozpoczęliśmy zwiedzanie Parlamentu Rzeczypospolitej Polskiej, a mianowicie: Salę Posiedzeń Sejmu, holl główny  z makietą kompleksu budynków sejmowych, tablicę upamiętniającą posłów II Rzeczypospolitej, którzy zginęli w czasie II wojny światowej, tablicę upamiętniającą parlamentarzystów, którzy  zginęli w katastrofie lotniczej pod Smoleńskiem, gablotę z laskami marszałkowskimi, Salę Kolumnową, a na końcu przeszliśmy Korytarzem Marszałkowskim.

W dalszej kolejności pojechaliśmy zwiedzić niezwykle ważny dla uczestników wycieczki obiekt – Stadion Narodowy.  Wśród nas nie brakowało kibiców piłki nożnej  i wizyta  w tym miejscu była dla wielu spełnieniem marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, mogliśmy podziwiać ogrom tego pięknego stadionu. Naprawdę, robi wrażenie. Dzień zakończył się smacznym, gorącym posiłkiem.

Nazajutrz  pobyt w stolicy rozpoczął się wizytą w Centrum Weterana Działań Poza Granicami Państwa, gdzie  złożyliśmy wieniec i zapaliliśmy  znicz.

Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik, niewątpliwie jednego z najciekawszych punktów naszej wycieczki. Jest to wspaniały ośrodek popularyzujący wiedzę, którego misją jest rozbudzanie u zwiedzających pasji naukowej, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się. Wszyscy mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Zobaczyliśmy na własne oczy mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, liczne urządzenia techniczne, skomplikowaną budowę wszechświata i wiele innych naukowych aspektów otaczającej nas rzeczywistości. Punktem kulminacyjnym tego dnia była wizyta w Teatrze Studio Buffo na spektaklu pt. „Romeo  i Julia” w reżyserii Janusza Józefowicza. Jeszcze długo po zakończeniu widowiska przeżywaliśmy jego piękno. Po zjedzeniu kolacji udaliśmy się do  Królewskich Ogrodów Światła w Wilanowie .

Ostatni dzień wizyty w Warszawie, pędziliśmy zwiedzać Łazienki Królewskie i spacerując po Alejach Ujazdowskich. Obejrzeliśmy również Stare miasto, Grób Nieznanego Żołnierza i oczywiście Zamek Królewski.

Doszliśmy do wniosku, że Warszawa to urokliwa, pełna wdzięku i przepychu metropolia, z bolesną, krwawą  i bohaterską historią. Stolica to miejsce bardzo gościnne i pełne nowoczesności. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni. Mamy nadzieję, że kiedyś ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto. Wyjazd utwierdził wszystkich  w przekonaniu, że w naszym kraju jest pięknie, że warto tutaj mieszkać i zwiedzać jego urokliwe zakątki. Po powrocie do Białego Boru zgodnie stwierdziliśmy, że było cudownie, gdyż spędziliśmy czas ze znakomitymi ludźmi. Czego chcieć więcej ?...

To była trzydniowa wycieczka po Polsce komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się

Ostatnie video - filmy na temat szczecinek.com